Nederland 2.0

Ik had wel verwacht/gehoopt dat de Master Of Human Movement het beter zou doen zaterdag. Heel veel van Mendes zware stoten kwamen aan recht op McGregor's hoofd. 4/5 takedowns haalde McGregor makkelijk neer. Eenmaal op de vloer zag het er niet naar uit dat hij veel kon doen.

Wat betreft McGregor - Aldo, ik heb een beetje het gevoel dat Aldo gaat stoppen met MMA omdat hij bang is voor Conor en misschien problemen heeft met de nieuwe regels van het drugs gebruik in de UFC. Mocht het wel gebeuren dan denk ik toch dat McGregor het gewoon puur op kracht en zijn kin wint. Hij zou het ook kunnen winnen door simpelweg beter te striken, mij die fucker is alleen maar aan het brawlen in zijn laatste partijen. Ik wil hem weer zien vechten zoals hij vroeger deed, door stoten te ontwijken en dan te counteren. En als Aldo hem neerhaalt dan zou het ook zou ik er ook niet van opkijken als Aldo hem submit.
 
Last edited:
Waarom zou Aldo bang zijn voor McGregor? Dat lijkt me heel sterk. Zelfs als Aldo denkt dat hij zal verliezen, zal hij het gevecht echt wel aannemen. Zou z'n best betaalde gevecht tot nu toe zijn.

Zeker na de het gevecht tussen McGregor en Mendes denk ik niet dat Aldo bang is. Mendes kon hem vaak neerhalen en raakte hem vaak. Aldo is een minder goede worstelaar, maar daar staat tegenover dat hij staand veel beter is. Vergeet niet dat Mendes het goed deed tegen Aldo omdat Aldo takedowns moest verdedigen. Dit zal tegen McGregor niet het geval zijn. McGregor zal wel rekening moeten houden met Aldo's takedowns. McGregor was ook heel erg moe na 2 rondes tegen Mendes.

Ik heb nu juist meer vertrouwen in Aldo, tenzij hij echt problemen heeft met de nieuwe drugs regels.
 
Conor wint van Aldo denk ik. Het zelfde geldt voor Conor als voor Aldo wat het geraakt worden betreft. Ze werden beide veel geraakt omdat Chad een dubbele bedreiging van worstelen en striking brengt. Alleen Aldo ging er onderuit en Conor deed het niet veel. Ook valt Conor's slechte TDD wel mee vond ik, want hij moest wel tegen de beste worstelaar in de divisie, IMO, en dan lijkt de TDD van de meeste best slecht. Ook is het gerucht dat Conor een behoorlijke knieblessure had, dus dan is het behoorlijk moeilijk om een TD te stoppen en om een goeie guard te vormen op de grond. Het was zelfs het gerucht dat Conor geplanned stond voor een operatie aan zn knie niet lang na het gevecht.

Ook denk ik dat Aldo meer een standaard MT style brengt, wat makkelijker is voor Conor om de afstand te controleren, dan tegen Chad. Wat natuurlijk zijn specialiteit is. Het enige waar ik mn twijvels bij heb zijn de legkicks van Aldo. Ik weet niet hoe Conor hier mee om zal gaan, al heeft hij zelf gezegt dattie al een keer had gewonnen door een legkick te blokken, volgens mij. Als antwoord in een interview op de vraag hoe hij er mee zal omgaan.
 
Last edited:
De kaart in Schotland deze zaterdag is ook weer op normale euro tijden. Weet iemand toevalig of deze weer op Fox gratis wordt uitgezonden?
 
Waarom zou Aldo bang zijn voor McGregor? Dat lijkt me heel sterk.

Ik denk het niet zozeer maar meer een gevoel. In de Embedded lijkt het er echt heel sterk op in zijn gelaatsuitdrukking, woordkeuze enzo dat hij totaal niet om kan gaan met Conor zijn gedrag en de media. Eerst noemde hij hem een clown, en goed voor de sport, en hij zei dat hij Conor leuk vond, maar nu gaat hij helemaal over de rooie. http://forums.sherdog.com/forums/f2/holy-shit-aldo-radio-3031231/ En dan heb je nog dat vage gedoe met die drug test van hem, en zijn uitspraken en die van mijn trainer. En controversie over het bewijs van zijn rib. Ik heb eigenlijk het gevoel dat Aldo nooit meer terug komt.

En niet iedereen geeft zo veel om geld.

Mendes is een heel goede wrestler en athletisch, maar het leek wel heel gemakkelijk te gaan, alsof mn kleine zusje het ook zou kunnen lol. Maarja kan best dat hij tegen 99% van de divisie wel gewoon 100% takedown defense heeft, zie je bij veel andere, bijvoorbeeld Cormier, die werd ook door Jones neergehaald een stuk of 3 keer,maar echt niemand anders kan hem neerhalen denk ik.

Ook is het gerucht dat Conor een behoorlijke knieblessure had, dus dan is het behoorlijk moeilijk om een TD te stoppen en om een goeie guard te vormen op de grond. Het was zelfs het gerucht dat Conor geplanned stond voor een operatie aan zn knie niet lang na het gevecht.

Ja Conor ontving veel van Mendes zijn hardste stoten maar het deed hem eigenlijk niks. Wel ziek. Mendes was dacht ik de hardste stoter van de divisie maar Conor at zijn stoten gewoon op en hij sloeg toch ook wel harder dan Mendes leek me. Aldo is denk ik een beetje hetzelfde als Mendes qua kracht en snelheid dus denk dat Aldo niet veel kan doen tegen Conor op de voeten, maar hij denk ik betere BJJ dan Mendes en Aldo's takedowns, geen idee hoe die zijn, hij gebruikt ze zelden in gevechten en hoevaak zou hij op takedowns trainen? Niet veel denk ik. Tegen Conor zou dat heel anders kunnen zijn.

Zijn knieblessure, ik weet het niet hoor. Volgens Kavanaugh is zijn knie nou alweer 100%. Kavanaugh zei ook dat Conor geen 1 ronde had geworsteld in zijn voorbereiding maar er zijn gewoon 2 youtube filmpjes van Conor online waarin je hem ziet worstelen/grapplen.

Ook denk ik dat Aldo meer een standaard MT style brengt, wat makkelijker is voor Conor om de afstand te controleren, dan tegen Chad. Wat natuurlijk zijn specialiteit is. Het enige waar ik mn twijvels bij heb zijn de legkicks van Aldo. Ik weet niet hoe Conor hier mee om zal gaan, al heeft hij zelf gezegt dattie al een keer had gewonnen door een legkick te blokken, volgens mij. Als antwoord in een interview op de vraag hoe hij er mee zal omgaan.

Ja, dat gevecht heb ik gezien waarin hij blokt en zijn opponent zijn voet breekt. Dat hij southpaw staat maakt het wel makkelijker om op zo een manier je opponent zijn voet te breken maar het heeft ook weer nadelen. Ik weet nog dat ik er van overtuigd was dat Machida makkelijk kon omgaan met de lowkicks van Shogun...
 
Last edited:
De kaart in Schotland deze zaterdag is ook weer op normale euro tijden. Weet iemand toevalig of deze weer op Fox gratis wordt uitgezonden?

Ja het word uitgezonden gratis op Fox. http://www.tvgids.nl/UFC_on_FOX/programma/18874433/
Ook een Nederlander op de kaart met Hans Stringer. Traint nu bij Blackzillians echter. Denk ook niet dat ik veel om hem geef, kan me zijn verlies tegen Fabio Brawldonado nauwelijks herinneren.
 
eens kijken wat Struve doet, tegen die oude vos.
 
Wat denken jullie dat de oorzaak is dat Nederland het niet goed doet in MMA? Kickboxen is heel groot in Nederland, dan zou je toch ook denken dat ze wel degelijk MMA kwaliteit hebben? Of verhindert het kickboxen juist dat er MMA word getraind?
 
Wat denken jullie dat de oorzaak is dat Nederland het niet goed doet in MMA? Kickboxen is heel groot in Nederland, dan zou je toch ook denken dat ze wel degelijk MMA kwaliteit hebben? Of verhindert het kickboxen juist dat er MMA word getraind?

de stance van KB is er niet op ingericht om een TD te stoppen, dus daar moet je dan aan werken. en worstelen is in NL gewoon niet aanwezig.
 
Ja, dat kickboxen zo populair is hier zorgt er mischien ook wel voor dat ze arrogant worden en denken dat het perfect werkt voor MMA. In Brazilie en de US hebben ze echter ook vaak een MT of KB achtergrond toch? Maar ook wel weer meer boxen.

En ja, worstelen is hier waarschijnlijk bijna niet, maar judo is hier toch heel groot? Mag je alleen weer niet naar de benen grijpen, en het is met judopak meestal, maar toch, Rousey...
 
Die Maryna Moroz is wel een chick.
En Holloway vind ik wel goed.
Kijken of Erick Silva eindelijk weer eens wint...
 
Holloway en Oliviera zijn beide van die magere bottige lanky gastjes die toch snel en explosief zijn, en ook creatief. Holloway heeft op de grond echter niet veel te zeggen tegen Oliviera denk ik. Erick Silva kan je er altijd wel op vertrouwen dat hij een manier vind om op miraculeuze wijze te verliezen haha.
 
Morgen is wel een interessante kaart.
 
Ik hoop dat AA wint, maar gun het ze beide eigenlijk wel. Hoop ook dat Dodson wint, maar denk dat er meer kans is dat MM wint. Johnson Manuwa moet haast wel een KTFO! worden, maar vaak als je denkt dat dat gaat gebeuren is het toch niet zo. :icon_conf Hoop ook dat Paige VanZant wint. Chick is hot, heeft een leuke persoonlijkheid en vermakelijke vechtstijl. Ben blij dat ze haar rustig opbouwen.
 
Back
Top